Parmesangratinerade grönsaker

Idag är jag helt slut! Jag har tävlingsbaksamälla ;-)
Ihelgen har vi arrangerat en svenska cupen tävling i trampolin. Vi åkte ner till gympahallen i fredagskväll och har varit där till söndag em. Vi var i och för sig hemma och sov och duschade, men det känns som att man har varit borta hela helgen.
Jag har varit domare/tränare/tävlingsledare, min man har varit speaker och dottern har tävlat. Sonen har vi lyckats få iväg på lite olika träningar däremellan.
Vi tycker ju att det är kul, annars skulle vi inte göra det. Men det är skönt att det inte är varje helg.
Nu ser jag fram emot nästa helg som kommer att vara lite lugnare ;-)
 
Nu kom dottern precis hem från sin träning så nu hoppas jag att hon är snabb i duschen så att jag kan få gå och sova snart...
 
Vi fick med oss massor av rostbiff hem från tävlingarna i helgen så då behövde jag ett bra tillbehör. Väl i affären hade de billig både aubergine och zucchini så då ådammade jag av det här receptet som jag lagat för länge sen. 
 
Parmesangratinerade grönsaker
 
4 port
1 zucchini
1 aubergine
2 tomater
1/2 gul lök
färsk basilika
1 vitlöksklyfta
riven parmesan
olovolja
salt, peppar
 
Skiva zucchini, aubergine, tomater och lök.
Varva dessa i en ugnsfast form
Hacka basilika och strö över
Pressa vitlöksklyftan och fördela över grönsakerna
Ringla över olivoljan och salta och peppra
Riv parmesan och strö över
Ställ in i ugnen på 220 grader i ca 25 minuter
 
 
 

Kommentera här: