Sommarkul

Igår hade jag turen att få följa med min svägerska på ett bloggevent med Womsa.
Det var en heldag med barnen på Sommarkul på gärdet.
Ett väldigt härligt gäng bloggare och deras familjer. Det var barn i alla åldrar och alla såg ut att ha jättekul!!!
Vi hade fått band så att vi kunde prova alla aktiviteter så vi började inne i leklandstältet där det fanns flera olika hoppborgar med rutschkanor, repstegar och annat. Man kunde spela innebandy, bowla, hoppa stutsmatta, spela tv-spel, leka med playmobil och åka barnkaruseller. Ja de hade verkligen fyllt tältet med allt som barn älskar.
Det fanns även en kiosk som sålde korv, pannkakor, kaffe, godis och pop corn. Jag saknade att kunna köpa en macka eller något annat matigt som inte var korv... Tur att svägerskan hade matsäck över som jag fick smaka av ;-)
Så för er som sitter sysslolösa i juli och har barn som behöver leka av sig så är detta ett hett tips! De har öppet från den 1-31 juli. Det tar ca 3 min att gå från gärdets tunnelbana.
 
 
 
 
 
Sen var det dags att gå ut och prova vattenaktiviteterna. Min son har pratat i flera månader om att få testa att "gå på vatten" i en boll, så gissa vart han sprang först? ;-)
De tyckte att det var riktigt roligt och provade säkert 10 ggr medans vi var där.
 
 
 
Även min lillebror (som nog räknas som vuxen) testade bollarna
 
Sen skulle även slide-banan testas. Det är en 140 m lång bana med vatten i. Barnen sprang upp och ner hur många ggr som helst. De har badringar där som man får låna. Men det står på hemsidan att man kan ta med egen och jag kan tänka mig att de som finns där tar slut en solig dag.
 
 
 
 
Det fanns några nackdelar med stället och det ena var att toaletterna låg utanför området och ganska långt bort och det andra var priserna.
Men frånsett det så hade vi en kanondag!!! Både jag och barnen var mer än nöjda när vi åkte därifrån.
 
 
Ett stort tack till Womsa och framförallt till Nettan som behövde hjälp med barnen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: