Indisk grönsakspytt med myntasås

Måndag och ny vecka!!! Jag har varit supertrött hela dan, men lyckades ändå att köra ett hemma träningspass efter middagen. Skönt! Jag har svårt att hinna iväg på gymmet så många gånger som jag skulle vilja (och behöva). Vissa saker är mycket lättare att köra på gymmet, men core kör jag ganska bra hemma så det fick det bli idag.
När jag satt och stretchade kom min 6-åring ner och frågade om jag var gravid???
Inte riktigt vad man vill höra efter ett magpass...
Jag frågade om han visste va gravid betyder.
-Ja, det är väl när man kan sitta i spagat och så
:-) :-) :-)
 
Det här har vi gjort flera gånger tidigare, men nu var det ett tag sedan.
Idag blev det inget annat till barnen och till och med 6-åringen åt (fast han petade bort blomkålen).
Jag serverade bräckt kassler till, men egentligen krävs inget till.
 
4 port.
1 blomkålshuvud
6 stora potatisar
4 morötter
2 tsk garam masala
1 tsk gurkmeja
 
Skala potatis och morötter och skär i tärningar.
Dela blomkålen i mindre buketter
Fräs garam Masala och gurkmeja i smör
Lägg i grönsakerna, salta och fräs i ca 15 min
 
Myntasås
 
2 dl turkisk yoghurt
1 pressad vitlöksklyfta
1 tsk torkad mynta
salt, peppar
 
Blanda alt och låt stå kallt innan servering
 
 
 
 

Kommentera här: