Favorit i repris

Så har ytterligare en vecka gått... Dagarna bara springer i väg. Det är så himla mycket måsten just nu. Men jag försöker hinna med roliga saker också. I tisdags var jag faktiskt på bio med en kompis!!! Utan barn!!! Det händer inte ofta. Kan knappt komma ihåg när det var sist. Vi såg "Så ock på jorden", jag både grät och skrattade så det är väl ett bra betyg :-)
Imorgon ska min tokiga man springa Lindingöloppet (3 mil!!!), så han hade beställt pasta till middag idag. Då fick det bli en gammal favorit som känns fredagsfestlig fast det går snabbt och enkelt. Bra kombo va?!
Såsen har jag snott från Leila ;-)
 
4 port.
2 paket färsk fylld pasta
100 g smör
20 salviablad
3 msk flytande honung
4 msk balsamvinäger
riven parmesan
salt, peppar
 
 
Koka pastan enligt förpackningen.
Smält smöret i en kastrull.
Ha i salvian och bryn smöret tills det får en nötaktig doft.
Ha i honungen och rör om, vänta ett par sekunder och ha i balsamvinägern.
Koka snabbt ihop.
Skeda såsen över pastan och riv över parmesan
Idag toppade jag med lite god parmaskinka, men det är inget måste.
 
 

Kommentera här: