Höstlov

Ja, nu är höstlovet igång. Men inte riktigt än för oss... Jag har jobbat idag och jobbar även imorgon, men sen är jag ledig resten av veckan. Ska bli jätteskönt!
Planen är att stora delar av familjen ska åka ner till Göteborg ett par dagar. Det är 19-åringen som får stanna hemma och jobba ;-) Resten av oss ska ner och besöka Liseberg, de har halloween tema där. Vi funderar även att på att göra ett besök på Universeum.
Om någon har tips på bra restauranger dit man kan ta med barn utan problem så tar jag gärna emot dem ;-)
 
Jag passade på att jobba några timmar extra idag så att jag kan vara ledig senare. Det innebar kort om tid i köket innan maten skulle stå på bordet. Det fick bli en snabb pastarätt.
 
Pasta pesto med grillade grönsaker
 
3 port.
1 pkt färsk tagliatelle
1/2 zucchini
4 sparrisar
1 röd paprika
pesto
parmesan
svartpeppar
 
Skär zucchinin i skivor. Salta dem och låt stå i 5 min. Torka av saltet och vänd dem. Salta igen och låt stå ytterligare 5 min.
Stek zucchinin i olivolja på hög värme. Låt skivorna rinna av på hushållspapper.
Bryt av de torra ändarna på sparrisen och fräs i olivolja. Skär dem sedan i mindre bitar.
Skär paprikan i 4-5 stora bitar. Stek dem i olivolja med skinnet neråt tills det fått ordentligt med färg. Vänd dem och stek ytterligare några minuter. Skär i mindre bitar.
Koka pastan enligt förpackningen och häll av pastavattnet.
Blanda pastan med mycket pesto.
Blanda ner grönsakerna och toppa med nymald svartpeppar och riven parmesan.
 
 
 

Kommentera här: