Trevlig 1:a advent till er!!!

Hoppas att ni har haft en mysig 1:a advent!!!
Jag påbörjade pyntandet igår och färdigställde idag. Härhemma är det vitt, silver och grönt som gäller på advent, det röda åker fram den 23:e.
I förmiddags bakade jag och sonen saffransbullar och när han åkte på fotbollsträning så hann jag med en omgång pepparkaksbiscotti.
Efter middagen så hade alla barnen kommit hem så då tände vi första ljuset och fikade med nybakade bullar, julmust, skumtomtefudge och biscotti. Mysigt!
Nu ska jag försöka att inte stressa runt så mycket i december, passa på att njuta av allt det goda som hör december och julen till.
 
Änglarna får flytta in till advent :-)
Min lilla hjälpreda i köket
Fikabordet. Jag tog bilder där hela familjen var med, men det var alltid någon som blundade eller gjorde en konstig grimas, så det får bli så här istället...
Det mesta av degen blev klassiska lussekatter, men sen gjorde jag en varsin sockerkringla. De blev väldigt saftiga och goda (och söta).
 
 
 
 

Kommentera här: