Macka till middag???

-Nej, man kan inte äta macka till middag, sa min 6-åring efter att ha frågat vad det blir till mat.
-Jo, det kan man visst!
Så länge man har mycket matigt pålägg så går det jättebra :-)
 
Jag var i Göteborg på trampolintävlingar hela helgen och när jag kom hem i söndags så stod min man och gjorde köttgryta. Mums!
Han hade köpt ett levain-bröd till grytan som han glömt att ta fram. Så när jag såg det igår morse så kom jag på att jag ville göra kycklingmackor till middag.
 
Min förkylning sitter fortfarande i och det påverkar bl a att jag inte har någon fantasi överhuvud taget när det gäller matlagning... Idag när jag gick runt i affären kunde jag inte komma på vad man äter till middag. Till slut blev det färdig pastasås som jag kryddade upp med skinka, purjo och champinjoner. Så roligt har vi det ;-)
 
Men mackorna igår blev ialla fall väldigt goda. Jag serverade allt i små skålar och så fick alla bygga sin egen macka.
Det fanns:
Ruccola, gurka, paprika, gul lök, rostad lök, champinjoner, sockerärtor, tomater, avocado, bacon, kycklingfile och en sås på creme fraiche, chilisås, curry och vitlök och så rostat levain-bröd.
 
 
 
 
 

Kommentera här: