Kyckling med grön curry

Vi har provat ytterligare en av Santa marias asia produkter.
Den här gången var det en kryddblandning med green curry.
Jag handlade så jag vet ungefär vad som var i, men det var maken som lagade så jag skriver inget recept.
Men det är ytterligare en sån rätt där man kan ta det man har hemma och det är ju alltid bra.
Man steker kyckling först och har sen på kryddblandningen och kokosmjölk och sen har man i grönsakerna och låter det koka ihop.
Vi har paprika, pak choy, vattenkastanjer, champinjoner och sockerärtor i.
Det blev mycket gott, till och med lite sting på det.
 
 
Imorgon ska jag och min kusin åka in till Mitt kök-mässan.  Det ska bli riktigt trevligt.
Jag har inte så stora förväntningar i år då de senaste åren inte varit så mycket mat utan mest vin.
Men det kan ju vara trevligt det med :-)
 
 
 

Kommentera här: