Veckomatsedel v.17

Nu märks det att det närmar sig maj och juni. Det har redan börjat bli väldigt mycket både på jobbet och hemma. Men jag försöker träna och hitta andra sätt att koppla av, så att jag inte stressar hela tiden. Och så betar jag av en sak i taget.
Detta syns så klart på våra tallrikar. Inte lika mycket tänk på maten just nu. Men huvudsaken är väl ATT vi äter :-)
 
Måndag: (5-åringens matdag)
Hamburgare med pommes och tillbehör
En mycket nöjd 5-åring som fick grilla med pappa :-)
 
Tisdag: (19-åringens matdag)
Enchiladas
 
Onsdag:
Sommarkyckling

Torsdag: (10-åringens matdag)
Pasta med ost- och skinksås
 
Fredag:
Grillat kött, klyftpotatis, grillade majskolvar, sallad med jordgubbar och halloumi
 
Lördag:
Jag var på matvandring med tjejklubben och hemma blev det fick och potatis
 
Söndag:
Lövbiff och rösti
 
 

Kommentarer:

1 Citroncest - matblogg från Italien:

skriven

Gud så gott med Halloumi! Jag kan inte få tag på det i Italien av någon konstig anledning, så det är det första jag lagar varje gång jag kommer till Sverige på besök! :)

Kommentera här: