Spenat- och salviafyllda ägghalvor

Härhemma har vi påsklov! Maken jobbar förstå, någon måste ju försörja familjen :-)
Igår var jag in och jobbade och barnen var på dagis resp. fritids. Solen sken igår och jag hittade tussilago på jobbet!!! Vårkänslor!!! Så till middag igår drog vi fram grillen och gjorde hamburgare. Gott!
 
Vi började påskhelgen med att gå ut på tu man hand. Det var länge sedan jag och min man var ute bara vi. Vi hade fått en box från Liveit och hade valt teater och middag. Väldigt trevligt!
Sen försvann resten av påskhelgen med middagar hos svärföräldrar, min mamma och svägerskan.
Vi var hos mamma på påskafton och då brukar vi göra några rätter var så jag tänkte bjuda på dem jag gjorde här.
Och som vanligt skulle vi bara ha ett litet påskbord...
 
vi var 5 vuxna, 1 tonåring och 4 barn... Ni kan ju gissa om vi blev mätta.
 
Spenat och salviafyllda ägghalvor
16 ägghalvor
8 hårdkokta ägg
3/4 dl creme fraiche
50 g babyspenat
2 tsk finhackad salvia
1 pressad vitlöksklyfta
1/2 tsk salt
2 krm svartpeppar
16 salviablad
olja till fritering
 
Halvera äggen och ta försiktigt ut gulorna.
Mosa gulorna och blanda med creme fraiche, finhackad spenat, salvia, vitlök, salt och peppar.
Fyll ägghalorna med blandningen.
Häll olja i en teflonpanna ich värm upp så att den blir het. Fritera salviabladen snabbt och dekorera äggen med dem.
 
De blev riktigt goda och funkar nog lika bra på en bruch som på ett påskbord.
 
 

Kommentarer:

1 En Smak Av Karin:

skriven

Wow! Vilken påskbuffé! Förstår om ni blev mätta :-D Ha en riktigt skön fredag!

Kommentera här: