Kylskåpsrens och middag

Semester och OS, då blir bloggen lidande ;-)
Jag tänkte ialla fall göra ett kort inlägg om torsdagens middag.
Maken och 8-åringen var ute och vandrade och tältade i ons och tor, så när de kom hem på tor em var de ganska trötta.
Jag började med att rensa kylskåpet och gjorde lite olika crostini med ost på. Barnen var med och hjälpte till och fick välja själva vad de skulle ha på sina.
 
Till varmrätt stekte jag torskryggfilé som jag vänt i lite mjöl, vitpeppar och salt.
Det serverades med kokt potatis, morötter, färslök och sockerärtor.
Jag gjorde en brynt smörsås till, det är så himla gott! Inte så nyttigt kanske, men gott...
Och som toppen på allt så hade vi en skål med nyriven pepparot blandat med rivet citronskal.
 
Brynt smörsås
100 g smör
2,5 dl grädde
1/2 pressad citron
cayennepeppar
 
(Såsen hittade jag från början på Louise blogg, men har ändrat lite...)
 
Smält smöret och låt det bli lite brunt, ha i grädde och låt det koka upp. Smaka av med citron och cayennepeppar.
 
 
 

Kommentera här: