Glad påsk!!!

Jag vet, jag har varit dålig på att blogga senaste veckan... Men som för alla andra så har det varit fullt upp. Men nu har jag semester i 10 dagar!!! Ska bli sååå skönt! Hoppas på att få vila upp mig ordentligt! Och hitta på en massa bus med barnen, sen får alla måsten komma i andra hand.

Idag har vi jobbat halvdag, så vi har hunnit med att påskpynta huset, maken har varit ute och röjt i trädgården och barnen har varit påskkärringar.
Sen åt vi en gammal klassiker: Biff Rydberg!
Det var verkligen jättegott! Min man sa att det här får du gärna göra oftare :-)
Och treåringen som matvägrar och fram förallt inte äter kött slevade in som aldrog förr. Och sa att det här köttet tycker jag om. Ja, det är klart det ska vara oxfilé...

3 port.

10 potatisar
2 gula lökar
500 g oxfilé
1 dl ceme fraiche
0,5 dl majonäs
3 tsk dijonsenap
salt och peppar
3 äggulor

Börja med att göra senapskrämen.
Blanda creme fraiche, majonäs, senap och smaka av med salt.
Ställ i kylen.
Skala potatisen och skär den i små tärningar. Låt tärningarna ligga i vatten i ca 5 min. Skölj sedan av den i ett durkslag coh låt den stå och rinna av ett tag.
Stek potatisen i en stekpanna eller i ugnen. (Jag började i stekpannan, men eftersom den är så dålig fick potatisen gå klart i ugnen)
Skala och hacka löken. Fräs den tills den blir gyllengul.
Skär köttet i ganska stora tärningar och stek hastigt (hur lång tid beror på om du gillar blodeigt eller inte)
Lägg upp på ett fat och servera med senapskrämen och äggulor.



Kommentarer:

1 Nettan:

skriven

KOmmer ihåg när Jennifer var runt 2-3 år och matvägrade så skulle hon sova hemma hos Pelle och Lotta. De hade ätit biff rydberg och Jennifer hade ätit flera portioner och sen har hon älskat oxfile :) Fint ska de va!

Kommentera här: