Semlor



Idag är det semeldagen! 6-åringen påminde mig redan igår och då förstod jag att vi inte fick missa det :-)
Själv är jag inte så förtjust i semlor. Jag gillar egentligen varken grädde eller mandelmassa.
Efter skolan åkte vi till ett nyöppnat kondis i närheten, vilket så jättemysigt ut. Så dem ger jag minst ett besök till.
Jag köpte två semlor. Det blev 66:-! Sextiosex kronor för två semlor! Det är inte klokt. Nu var de i och för sig gigantiska, men ändå...
Tur att man bara köper en per år.

Efter middagen var det ialla fall dag. 6-åringen fick en egen och jag och 2-åringen delade på en, men han ville knappt ha alls så han fick en pinnglass istället.
Och behållningen av alltihop var att dottern njöt och tyckte att det var jättegott!!!







Kommentarer:

1 Karin:

skriven

Mums vad smaskigt det där ser ut! Jag har bara ätit en endaste semla i år faktiskt :-) Jag har lagt in en länk till dig från min sida. Hoppas det är okay! :-) kram Karin

Kommentera här: