Kassler med ananas i ugn

Den här maträtten gör vi bara när pappan i huset inte är hemma. Han gillar nämligen inte kassler och inte frukt i maten, så det är ingen bra rätt för honom. Men vi andra älskar den!!! JAg fick den när jag var barn, men receptet har nog ändrats lite.

Tag en bit kassler och skiva i ganska tunna skivor. (Jag skär även bort fettranden, men jag är känslig :-) )
Öppna en burk ananasringar och dela dem på mitten.
Varva ananas och kassler i en ugnsfast form.
Blanda matlagningsgrädde, senap (vanlig, idag blev det stark), en skvätt jos från ananasen, salt och peppar i en skål. Vispa lite och häll i formen. Strö över riven ost och ställ in i ugnen i 225 grader tills det har fått fin färg.
Servera med kokt potatis.





Kommentarer:

1 Karin/Rosa maränger:

skriven

Ser jättgott ut.

Gillar kassler men är inte heller så förtjust i frukt i mat men ananas är ett undantag. Min mamma brukar göra ett liknande recept och det är supergott. Ska testa detta nån dag, mina barn älskar ananas.

2 Jenni:

skriven

Mmmmm den där är god, jag äter inte kassler i vanliga fall men denna rätt äter jag med glädje

Kommentera här: