Snabb gympamat igen

På måndagar är jag och de två minsta barnen iväg på gympa mellan 17.15 och 18. Oftast äter vi innan, för annars får jag så griniga barn. Men ibland som idag så har jag förberett det mesta så kan maken koka pasta och duka tills vi kommer.
Jag hittade ett paket med färska tortellini fyllda med ricotta och spenat som vi kokade. Till det gjorde jag en pastasås. När jag gör det så brukar jag ta vad som finns i kylskåpet :-)
Jag ska försöka skriva ner vad jag hade i. (det blev inget foto idag)

gul lök, vitlök, purjolök, rökt skinka, bacon, basilika, mellangräddde, creme fraiche, alpanaerings köttbuljong, eau de vie, maizena redning brun och salt.

Sen la vi fram en stor bit parmesan som man fick riva själv över pastan.

Det var en hit hos 5-åringen som tog om tre gånger :-)

Efter maten har jag tillbringat ca 2,5 timme på ica maxi. Oftast brukar jag ha två veckors matsedel klar innan jag åker och storhandlar. Det hade jag inte idag, så det ska bli kul att se om jag kan laga någon mat av det jag kom hem med.

Nu njuter jag av en kopp thé och ballerinakakor med pepparkakssmak.

Kommentera här: