Revbensspjäll och vardagsmiddag

Idag har jag gjort revbensspjäll för första gången i mitt liv. Jag äter inte det själv, men tonårsdottern vill ha det på julbordet :-)
Hittade ett recept hos Tinas skåpmat som jag provade. Men när jag skickade maken att handla så kom han hem med kött i ett enda stort stycke. Så jag var tvungen att ringa en vän som jag vet gör spjäll ibland. Hennes tips var att göra dem klart först och sen stycka dem.

 

Till middag tog jag fram falukorv ur frysen. Det är ingen jättefavorit härhemma, så det blir inte så ofta. Därför är det ganska gott när vi väl gör det. Oftast, som idag, serverar jag råstekt potatis till. Det däremot är en favorit.

Kommentarer:

1 Tina:

skriven

Jag styckade mina revbenspjäll själv, de är ju lite mer jobb fast jag tror att be man de i charken så gör de det säker eftersom de har såg att klyva benen.

Hoppas nu att nu att de går åt till jul!

Ha det gott Tina

2 nettan:

skriven

Ska bli spännande att prova. Älskar ju revbenssjäll, men jag brukar bara äta tunna annars.

Ska åka och handla om 1 timme, sen ska jag också börja med julmaten.

Kommentera här: