Vietnamesiska vårrullar

Nu har jag varit officiellt arbetslös i en vecka och jag har lärt mig en massa.
Bland annat att man ska INTE åka och veckohandla på tisdags förmiddagar för då har alla pensionärer 10% på Ica Maxi... Det var en prövning i tålamod, men jag klarade det :-)
Jag kommer heller inte att bli en bra hemmafru, för jag tog tag i strykhögen och brände mig rejält....
Men nu hoppas jag att det här inte blir så långvarigt, jag söker för fullt och har en intervjuv nästa vecka. Om inte annat så är det bra träning att gå på intervjuv.
 
Jag har under en tid varit sugen på vietnamesiska vårrullar så igår bjöd jag på det. Det tar sin tid att fixa, men det är SÅ värt det!
Medans jag höll på så gick funderingarna om vi verkligen skulle bli mätta, men det blev vi och det blev till och med några över.
Till och med minstingen tyckte att det var gott, och det är bra betyg!
 
Jag har gjort dessa tidigare så ni hittar receptet här: Vietnamesiska vårrullar
 
Denna gång lade jag till paprika och bytte ut groddarna mot alf-alfa groddar.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: