Trattkantarelltoast

Tomt i kyl, frys och skafferi och hann inte åka och handla...
Men jag hittade ett halvt blomkålshuvud som låg och skramlade i grönsakslådan så det fick bli soppa på det. Hittade ett recept som jag har använt tidigare och med några små justeringar fick jag ihop alla ingredienser. Receptet hittar ni här.
Sen hade jag 100 g trattkantareller som jag fått av min mor. Hon älskar att plocka svamp, men klarar inte av att rensa och äta all. Det gör inte oss något :-) Vi rensar och äter gärna!
Jag fräste dem i smör tillsammans med en fichackad gul lök. Sen strödde jag över lite vetemjöl och hällde på lite grädde i taget tills jag fått lagom konsistens. Krydda med lite soya och madeira, salt och peppar.
Sen fördelade jag det på formfranska och skivade på några skivor ost. När det varit i ugnen i ca 7 min så kunde vi njuta av dem.



Kommentera här: