Ska jag eller ska jag inte....

Jag har funderat under en längre period nu om jag ska ta upp bloggandet igen. Det är ju drygt 1,5 år sedan sista inlägget...
Jag är ju själv inne här titt som tätt och söker efter recept och tänker att jag borde lägga upp lite mer. Det är ju inte så att jag har slutat laga mat :-) Och kanske det är fler än jag som går in här och tittar ibland?
 
Det är nog så att jag inte vill känna några krav på att jag måste skriva. Jag har så många måsten ändå. Och då vill jag inte ha dåligt samvete om jag inte skriver på några dagar, veckor eller månader.
Så jag gör ett försök och ser vad som händer.
Om inte annat så hittar ni min mat på mitt instagram: NillaNy. Där lägger jag upp nästan dagligen. Ja, inte falukorv och potatis som vi åt idag, men mycket annat ;-)
 
Just nu är vi inne i en period där alla aktiviteter är igång, så det blir ganska mycket planerande för att få det att gå ihop. Men med lite tanke bakom så går allt ihop och vi slipper stressa. Jag försöker tänka någon eller några dagar i förväg på vad vi ska äta beroende på aktiviteter och hur många vi är hemma till middagen.
Om jag planerar innan blir det inte heller så mycket snabbmat eller halvfabrikat. Har man allt hemma eller vet vad man ska göra så går det ju nästan lika fort att laga från grunden som det gör att åka iväg och köpa något färdigt. Oftast blir det både godare och nyttigare också!
 
 
Nu börjar jag bli trött på vintern!!! Så igår försökte jag hjälpa våren på traven, ialla fall inomhus. Hoppas det hjälper!!!
 
 
 

Kommentera här: