Fisk i paket med krispig sallad

Idag har jag varit så trött hela dagen.... Tur att jag redan hade planerat vad jag skulle göra till middag så jag slapp tänka. Jag provade ett nytt recept från Arla.se, det är ett av deras recept i temat smalmat.
Det var bara jag och 12-åringen som åt och hon fick potatis till, men det hoppade jag över och blev ordentligt mätt ändå.
Jag tyckte att det var riktigt gott och tänker absolut göra det igen. 12-åringen var inte så förtjust, men 20-åringen var hemma på blixtvisit och smakade och tyckte att det var gott.
 
2 port.
2 torskfileér
2 morötter
1 palsternacka
75 g cream cheese
1 msk pesto
1/2 pressad citron
ruccola
10 sockerärtor
3 rädisor
sesamfrön
 
Skala och grovriv 1 morot och palsternackan.
Blanda med cream cheese och pesto.
Fördela röran på två bakplåtspapper och lägg på fisken.
Vik ihop sidorna och rulla ihop sidorna. Salta fisken och häll på hälften av citronsaften.
Sätt in paketen på 150 grader i ugnen i ca 20 min.
Skala den andra moroten och gör remsor av moroten med skalaren.
Strimla sockerärtorna och rädisorna, blanda med moroten och ruccola.
Salta, peppra och ha på resten av citronsaften och strö på sesamfrön.
 

Kommentarer:

1 Lina S:

skriven

Ser fräscht och gott ut :)

Kommentera här: