Ceasarsallad

Igår var jag ledig från mitt vanliga arbete, men jag var inte direkt sysslolös. Fritids har stängt igår och idag så jag hade sonen hemma på fm. Han lekte och jag tog hand om tvätten. Sen bar det av till fotbollsskolan där han ska spendera eftermiddagarna denna vecka och just igår var det "vårat lags" tur att ha kioskpass. Så jag och några till bemannade kiosken i 4,5 timme. Vi sålde ca 150 toast, 60 korv och typ ett ton glass under den tiden. Det var jättekul, men jag var helt slut efteråt.
På kvällen fick jag med mig grannarna ner till sjön för ett kvällsdopp. Vi vuxna badade inte, men barnen hade inga problem att hoppa i det 18 gradiga vattnet.
Skönt att sitta på ett kontor idag ;-)
Idag har vi inte sett så mycket sol, men det har ändå varit varmt. Så en sallad passade bra till middag :-)
 
 
4 port
4 kycklingfilleer
1 pkt bacon
1 kruka romansallad
1 ciabatta
1/2 flaska ceasardressing
hyvlad parmesan
ärtskott
 
Dela kycklingfileerna på mitten och grilla dem.
Lägg baconskivorna på en bakplåtspappersklädd plåt och ställ in i ugnen på 250 grader tills de är knapriga.
Dela brödet i mindre bitar och ringla över olivolja. Lägg på en plåt och kör i ugnen på 250 grader tills de fått fin färg.
Bryt salladen i mindre bitar och skölj. Låt dem rinna av ordentligt.
Blanda salladen med dressingen.
Fördela salladen på ett fat, toppa med kyckling, bacon, parmesan, brödkrutonger och ärtskott.

Kommentera här: