Capresesallad

Regn, regn... Är sommaren redan över? Hoppas inte det, för jag har planerat många lata dagar med bra böcker. Jag beställde 4 nya pocketböcker som ska komma nästa vecka :-)
En månad sen jag skrev här sist, men det har varit lite hysteriskt. Mest roligt, men man får ju prioritera om dessa månader. Och då blir bl a bloggen lidande.
Jag har hunnit med skolavslutningar, trampolintävlingar, avslutningar på massor av olika aktiviteter, springa vårruset, skjutsa barn till ca 100 olika kalas, klassresa med dotterns klass, 50-årskalas, picknickar och som pricken över i en resa till Palma (där vi fastnade i flygstrejken).
 
Imorgon blir det en tripp till Kolmården med mellandottern, svägerskan, och två av mina syskonbarn. Så egentligen borde jag packa fram vad jag ska ha med mig, men det är så tråkigt så jag satte mig här istället....
 
Idag bjuder jag er på ett trevligt tillbehör till sommarens middagar eller som en luchrätt om den kompletteras med lite god chark.
 
 
1 påse ruccola
1 finhackad rödlök
20 små tomater
1 påse små mozzarellabollar
15 finstrimlade basilkablad
olivoja
balsamvinäger
salt, peppar
 
Lägg ruccolan i botten på ett fat, dela tomater och ost i kvartar och fördela över salladen.
Strö över löken och basilikan.
Häll på olja, vinäger, salt och peppar
 

Kommentera här: