Bildbomd från Palma, del 1

Förra helgen lämnade jag och maken barnen hos svärföräldrarna och drog till Palma!
Så härligt! Vi hade väldigt trevliga dagar med sol, bad, stadspromenader, god mat och dryck! Vad mer kan man begära?
Sen hade vi oturen (turen?) att hamna i flygstrejken och fick ett extra dygn i Playa del Palma.
 
Vi hade ställt klockan på 03.00 i torsdags morse och åkte ut till Arlanda, men det betydde att vi hade hela dagen i Palma. Vi började med att checka in på hotellet. Vi fick ett mycket fint rum med balkong. Tyvärr höll de på att renovera hotellet så det lät en del från byggjobbarna från tidig morgon till kväll.
 
Vi hade inte med oss kameran så alla bilder är tagna med telefonen, därav kvaliteten.
 
 
Vi började med att ta en långpromenad för att utforska omgivningarna och äta tapas till lunch
 
Efter att ha strosat ytterligare några timmar gick vi till hotellet och bytte om inför middagen. Vi började med en drink på ett mysigt torg med flera uteserveringar.
Här är mitt fina resesällskap:
 
Middagen bestod av en smakmeny av tapas med afrikanska och medelhavsinfluenser
Första rätterna ut var en afrikansk sallad med sötpotatis, ananas och avocado och mini-wraps fulla av medelhavsöverraskningar
 
Dagen efter begav vi oss till Illetas och beach-häng
 
 
Vi tog en kortare promenad till en restaurang som låg bredvid och åt lunch. Ett väldigt trevligt ställe med fantastisk utsikt
 
Jag brukar ha svårt att få i mig varm mat när det är varmt ute, så en sallad satt alldeles utmärkt
 
 
På kvällen gick vi in till La Fabricia, en gågata full av uteserveringar. Vi hittade en riktigt bra restaurang.
Min förrätt var så god så jag hade kunnat beställa in en till istället för varmrätt
 
 
Men det var absolut inget fel på varmrätterna
 
 
 Fortsättning följer...
 
 

Kommentera här: