Rosmarinkyckling med gratinerade getostpäron

Idag har jag varit ledig från jobbet, men haft fullt upp ändå...
Efter sjukgymnastbesöket imorse var det dags att bege sig till gymmet och testa det nya träningsprogrammet som jag fått av träningsinstruktören som jag träffade i lördags.
Det gick bättre än vad jag trodde, men jag var tvungen att hoppa över två övningar då jag fått en bristning på baksida lår.
I samband med att jag bestämde mig att öka träningen så började jag också leta efter lite nyttigare recept bland alla mina gamla mattidningar. Nedan hittar ni ett jag bjöd familjen på förra fredagen. Det var riktigt gott!
 
Efter lunch idag så var jag och tittade på dottern när hon hoppade ner i en isvak!!!!
Deras skola har egen strand så alla 4:or och 5:or får prova att bada isvak och ta sig upp med hjälp av isdubbar. Förskoleklasserna och 1:orna är med och tittar på. Innan de "badar" så har de en väldigt bra och lärorik lektion i iskunskap. 
 
 
 
4 port
 
2 päron
100 g getost
2 tsk flytande honung
10 valnötter
4 kycklingfileer
salt
svartpeppar
färsk rosmarin
 
Dela päronen, skär bort kärnhuset och lägg dem på ett ugnssäkert fat.
Skiva osten och fördela över päronen. Ringla på lite honung och strö över nötterna.
 
Salta och peppra kycklingen och bryn den runt om i en stekpanna.
Lägg den i en ugnsfastform och strö över rosmarin.
Ställ in päron och kyckling i ugnen på 200 grader i 20-25 min.
Jag serverade med en god sallad och en fetaostkräm.
 
 
 

Kommentera här: