GT och småplock

I lördags hade vi gäster och under dagen insåg vi att det var internationella Gin och tonic dagen. Nu är jag inte så förtjust i gt, men enligt min man så var man tvungen att dricka det ;-)
Och det var riktigt gott! Han är en bra bartender min man ;-)
Till det serverade vi lite småplock.
 
Jag provade att göra en ny sorts laxrulle. Jag äter ju själv inte kallrökt lax, men de gick åt snabbt och de andra sa att det var gott, så då litar jag på det.
Jag la ut skivor av kallrökt lax omlott och sen bredde jag på en röra av färskost som jag blandat med dill och citronsest.
Sen rullade jag ihop det som en rulltårta och lindade in i plast. Rullen fick ligga i frysen i ca 30 min så att jag kunde skära den i snygga skivor sen.
 
 
Vi serverade även sonens favorit "köttbullegurka", kex med ost och krustader med räkröra och chevre.

Kommentera här: