Fläskfilégryta med mango chutney

Vissa rätter gör sig verkligen inte på bild...
Men jag vill ändå bjuda på detta recept för att det är så himla gott.
Och så är det lättlagat och går snabbt ;-)
Jag har skrivit om det tidigare här, men det var flera år sedan så jag gör det igen för er som har missat.
Vi fick det här första gången hos goda vänner, men sen har den återkommit hos oss ofta.
Detta fick bli vår söndagsmiddag :-)
Tidigare har jag serverat med ris och couscous, men den här gången provade vi klyftpotatis till. Det gick alldeles utmärkt, men jag tror att jag föredrar ris.
 
6 port.
2 st fläskfilé på ca 500 g st
1 purjolök
1 dl mango chutney
5 dl grädde
2 st köttbuljongstärningar
2 dl vatten
2 msk soja
2 tsk vitvinsvinäger
1 tsk malen ingefära
 
Blanda mango chutney, grädde, vatten, buljong, soja, ingefära och vitvinsvinäger i en traktörpanna och låt det koka ihop.
Putsa köttet och strimla det.
Stek i omgångar i en panna och lägg över i såsen.
Strimla purjon och stek den och lägg ner i grytan.
Låt allt koka ihop i ett par minuter.
 
 
 
 
 

Kommentera här: