Kalas :-)

För några veckor sedan fyllde vår "bebis" 6 år!!!
Men efter det så har vi knappt varit hemma och har vi varit det så är det en massa förberedelse inför nästa kalas...
Eftersom han fyllde år på en fredag så började vi kalaset med tacobuffe och avslutade med tårta och kakor.
Här kommer lite bilder från sonens tårta. Jag har fått hem en massa produkter från Odense (via buzzador) som vi skulle testa.
Så jag köpte färdiga bottnar och gjorde två fyllningar och sen fick födelsedagsbarnet ta hjälp av äldsta syrran och skapa en snygg tårta :-)
Han valde att göra en rosa fotbollstårta :-)
Locket var inga problem att lägga på, men sen hörde jag lite gnäll om vissa av färgerna som var mer svårjobbad än andra. Dottern var inte alls nöjd, men sonen var och det var ju huvudsaken!!!
Jag tyckte också att det blev väldigt fint.
Och gott blev det!
 
 
 
Fyllning 1:
Frysta tinade hallon som som jag mixade släta med lite agavesirap
 
Fyllning 2:
Koka 2,5 dl vispgrädde och bryt ner 100g Odense mörk choklad, 71%.
Rör tills all chokladen har smält. Ställ i kylen under natten.
Vispa upp dagen efter. Jag spädde ut med lite vispad grädde.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Hej,
Du har blivit nominerad på Luxe Event's Instagram av @jeanettesantesson så vi skulle gärna vilja bjuda in dig till morgondagens food & wine event men saknar din mailadress.

Mvh
Jenny

2 Nettan:

skriven

Inne och letar inspiration till näst nästa helg, av en slump läste jag just kommentaren till det här inlägget. Nu vet jag ju att du inte var där men jäklar va kul att de kontaktade dig, var många nominerade!

Svar: Ja, det var surt att jag inte kunde... Och tack för att du nominerade 😃👍🏻
Hittade du någon inspiration?
Pernilla Nyberg

Kommentera här: