Antipasti

Det är sjukt länge sen jag bloggade... Jag har inte riktigt hittat lusten. Men det betyder inte att jag inte lagat och ätit god mat :-)
Jag har en del att dela med mig av när jag orkar och hittar lusten.
Jag har haft förmånen att buzza för Zeta och deras antipasti sortiment. Det var några saker vi hade testat innan, men favoriten för de flesta av oss var en nyhet; kronärtskockskrämen! Den måste ni bara testa!!!
Jag fick naturella crostini som vi provade att bre de olika rörorna på. Och så serverade vi lite olika salami och ostar till.
Det är ett väldigt trevlig sätt att starta en middag på. Jag dukar upp en massa plock på köksbordet och sätter gästerna där medans jag avslutar matlagningen.
 
Här är en bild från en av gångerna vi bjöd på plock innan middagen.
Små spett med halkidikioliver, basilika och buffalomozzarella
 
Och här en variant med soltorkade tomater. Mycket gott, uppskattat och enkelt!!!
 

Kommentera här: