Kyckling- och risonisallad

I morse satte jag igång ett långkok som skulle bli en chilli på högrev. Det puttrade och luktade gott och sen gick vi ut i solen och påtade i trädgården. När jag kom skulle det vara ca 45 min kvar på spisen. Men när jag lyfte på locket så hade all vätska kokat bort och grytan hade bränt fast i botten...
Så då var det bara att tänka om...
 
4 port.
250 g risoni
4 msk pesto
ruccola
1 knippe sparris
200 g halloumi
ca 600 g kycklingfilé, minutfilé från Kronfågel
1/2 citron
salt, peppar
parmesan
 
Koka risonin enligt förpackningen.
Stek sparrisen i en varm stekpanna med olivolja.
Stek halloumin så att den får fin färg.
Skär sparris och ost i mindre bitar. Dela ruccolan på hälften.
Krydda kycklingen med salt och peppar och pressa över lite citronjos.
Stek kycklingen i ca 3 min på varje sida.
När risonin är klar, häll av vattnet och blanda pastan med pesto.
Blanda försiktigt ner sparris, ruccola och halloumi och lägg upp salladen på ett stort fat.
Skär kycklingen i skivor och lägg ovanpå salladen. Toppa med färskriven parmesan.
 
 
 
 
 

Kommentera här: