Brunsås vs Gräddsås

Jag har fått fyra olika sorters såser av Knorr som jag ska testa till olika mat.
Så häromdagen så gjorde jag köttfärsbiffar med fetaost och serverade både brunsås och gräddsås till.
Vi vuxna tyckte inte att någon av såserna var speciellt goda. För tjocka, smaklösa och tråkiga. 18-åringen tyckte att de var helt ok. Varken goda eller äckliga. Men hon tyckte också att de var smaklösa. 10-åringen tyckte att de var goda. Tror att de här smaklösa passar yngre bättre :-) Så såserna får tyvärr inget högt betyg hos oss.
De andra två såserna vi provat är bearnaise och steaksås. Bearnaisen var det också skilda meningar om, men den kommer jag att köpa igen. Den är nämligen helt mjölkfri och det är väldigt svårt att hitta. Barnens kusin är allergisk mot mjölkprotein och hon tyckte om såsen så den kommer jag att bjuda henne på igen.
 
Fetaostbiffar
8 st små biffar
600 g nötfärs
150 g fetaost
1 ägg
2 msk ströbröd
1 tsk torkad oregano
1 tsk torkad basilika
salt peppar
 
Blanda färs, ägg, ströbröd och kryddor. Smula ner osten och blanda ordentligt.
Forma små biffar av smeten och stek dem ca 6 min på varje sida.
Om de får för mycket färg men fortfarande inte är klara inuti så kan man hälla lite vatten i pannan
och låta dem koka de sista minuterna.
 
 
  

Kommentera här: