God fortsättning!!!

Vi har tillbringat nyårsveckan i Åre.
Underbara dagar i backen med skidskola för båda barnen och även vi vuxna har fått några åk :-)
Vi var uppe med en familj till så många goda middagar har det blivit, men inga foton :-(
Vi kom fram till att det vi verkligen gillade och var bra på att göra var drinktilltugg, så näst sista dagen blev det kylskåpsrens med plockmat till middag. Vi blev mer än mätta kan jag lova.
 
Sista kvällen hade vi bokat bord på "Kastrullen" en av restaurangerna som ligger uppe i backen i Björnen. Vi blev hämtade av en skoter med släde som tog oss upp i fjällen. Superhäftigt!!! Sen var det fondue som stod på menyn. Vi fick fonduegrytor med buljong och oxfilé att tillaga och sen fanns det ett buffébord med massor av tillbehör. Verkligen jättegott!!! På hemvägen fick vi åka bandvagn ner för backarna :-) Så härlig kväll!!! Det måste ni bara göra om ni är i Åre.
(lånad bild)
 
Imorgon drar vardagen igång igen och då hoppas jag att jag hittar lite mer tid att fota och blogga.
Men jag måste få visa mitt fina nya julklappsförkläde som gör att det blir lite roligare att laga mat :-)
 
 
 
 
 

Kommentera här: