Glöggmingel del 2

Vi bjöd ju även lite godis på glöggminglet igår.
Jag har under veckan gjort lite godis, men flera sorter har blivit misslyckade. Inte till smaken, men till konsistensen. De senaste åren har jag litat helt på termometrar när jag gör knäck och kola och så också detta år. Men den termometern vi har nu verkar inte funka på så höga grader... Allt har blivit rinnigt och segt även fast jag har kokat det till några grader högre än vad som angivits. Så flera saker fick bli kvar i kylen, men jag hade en del att ställa fram ändå :-)
 
Rocky roads
 
Hallonkola med choklad och lakrits
 
Pepparkaksmuffins med frosting
 
Det fanns även kanderade mandlar, pepparkakor och chokladgodis med marshmallows.
 
Det kommer recept allt eftersom...
 
Jag såg precis att jag igår hade mer än dubbla besökare mot vad jag brukar :-)
Jättekul!!!! Men vad beror det på? Hur har ni hittat hit? Och vilka är ni?
Skriv gärna en rad!
Och jag hoppas att jag kan uppdatera lite oftare och få några av er stanna kvar och bli inspirerade :-)
 
 

Kommentarer:

1 ellen:

skriven

oj det där ser bra ut! riktigt gott!

2 Jennie:

skriven

Hejhej!
Jag har smygläst här ett tag, men det är väl dags att ge sig tillkänna.. Jag är Axel och Edvins mamma :)
Minns inte hur jag hittade hit, men det var via någon annan matblogg i alla fall.

Svar: Vad kul att du har hittat hit 😃👍
Hoppas allt är bra med er!!! Och att du kan hitta lite inspiration 😉
/Pernilla
Pernilla Nyberg

Kommentera här: