Restaurangtips

Igår var vi på 40-års fest hos en gammal vän. Väldigt trevligt!!!
Vi lyxade till det och tog in på hotell (skilde ca 100:- på att ta en taxi hem eller att bo kvar i stan). Innan vi gick på festen så gick vi ut och åt. Vi hade inte bestämt innan vart vi skulle gå, men vi hamnade på Miss Voon, som vi båda hade hört talas om innan men ingen av oss hade varit där.
Annars tycker jag alltid att det är så svårt att välja restaurang. Stockholm kryllar ju av dem och många är riktigt bra, men det är svårt att veta vilka... Så eftersom jag själv gärna går på rekommendationer av andra så får ni mitt tips här på en riktigt bra restaurang.
De har asiatisk mat och tanken är att man ska ta 2-3 rätter för att det ska motsvara en huvudrätt.
Det är ganska dyrt, rätterna ligger på från 135:- till 215:-. Men när rätterna väl kommer in så glömmer man det :-) Allt var otroligt snyggt upplagt och smakade himmelskt!!!
Och servicen var tipptopp.
 
Jag var tvungen att smyga upp mobilen och fota, men ville inte ställa mig upp och fixa och få bra ljus mm. Så ni får hålla till godo med dessa bilder:
 
Maken började med 1/2 sashimi, kockens val. Han fick tre olika dippsåser till detta.
Min första rätt: Kalventrecote tillagad som yakiniku med sparris och sesamfrön
 
Makens andra rätt: Kycklingdumplings med smak av citrongräs och koriander.
Jag har aldrig smakat dumplings tidigare, men dessa var otroligt goda!!! Det var nog den rätt som var bäst.
Min andra rätt: Hjortfile tillagad som satay med cashewnötssås
 
Makens tredje och sista rätt: Ett pocherat och friterat lantägg på en bädd av tryffelkräm och skogssvamp.
 
 Vi hade en otroligt bra restaurangupplevelse!!!
Imorse sov vi ut innan vi gick ner och åt hotellfrukost :-)
Sen mötte vi upp barnen och barnvakterna och tillbringade några timmar med dem innan vi åkte hem igen.
 
 
 
 
 

Kommentera här: