Tung fredag

 
I fredags var det en tung dag! Vi sa adjö till min älskade farmor!
Många tårar och mycket känslor!
Efter begravningen var det lunch på ett hotell i närheten. När vi skulle gå därifrån så var var självaste Jamie Oliver där! Han var där på någon pr grej :-)
Efter lunchen åkte vi hem och vilade och hämtade barnen. Sen åkte vi till minneslunden så att barnen också fick ta farväl.
Sen samlades farmors barn, barnbarn och barnbarnsbarn med respektive hemma hos min farbror. Vi hade knytis, alla hade med sig en paj och lite småplock. Mycket mat blev det!
Men det var jätteskönt att få umgås med släkten en sådan dag.
 
Så här såg bordet med pajer ut :-)
Det fanns lökpaj, skördepaj, tacopaj, ost och skinkpaj, kycklingpaj och min med grönsaker och pesto.
Man orkade inte smaka på alla, men jag lyckades nog smaka på 5 olika sorter ialla fall.
 
Man kan ju inte bara äta paj :-) Så lite kallskuret, ost, bröd och sallad blev det också. 
Det är ingen i vår släkt som är bra på att beräkna hur mycket som går åt. Och då är det flera stycken kockar och kallskänkor... Men alla är så rädda att det inte ska räcka så vi tar alltid i i överkant.
 
Lite dessert blev det också. Min kusin hade gjort jättegod chokladmousse. (Det blev "bara" 2 liter över...)
 
Just nu orkar jag inte, men senare under veckan kommer receptet på pajen som jag hade med mig :-)
 

Kommentera här: