Grillade päron med ädelost

Fortfarande ingen dator, men jag har lyckats ladda ner lite bilder på paddan. Så jag ska försöka mig på ett inlägg i alla fall.
Sitter just nu och tar en paus i packningen och tittar på Sveriges mästerkock. Jag tycker att det är såååå bra. Jag kan inte riktigt förklara ad som är så bra men det är väl kombinationen av matlagning och tävlingsmoment :)
Här tänkte jag bjuda på en jättegod förrätt, ett ytterligare plus är att det är enkelt att göra.
4 port.
2 fasta päron
Ruccola
Rostade valnötter
Ädelost
Honung
Skär päronen i ganska tjocka skivor och grilla dem på båda sidorna i en grillpanna.
Lägg ruccola i botten på en tallrik och lägg på päronskivorna.
Skär osten i mindre bitar och fördela den över päronen.
Strö över valnötter och ringla över honung.

Kommentarer:

1 Pinglan:

skriven

Oj, så gott! Ingredienser precis i min smak. Det måste jag prova någon dag.

Kommentera här: