Fredagsfisk

Äntligen fredag!!! Den här veckan har gått otroligt fort. Skönt! Men samtidigt vill man gärna trycka på knappen och stoppa så man kan njuta av tiden.
Även nästa vecka är full av aktiviteter. Och då har vi ett födelsedagsbarn här hemma!!! Så jag ska försöka luska ut vad hon vill bjuda på för fika när hon fyller år.
Vi har öppnat vandrarhem på mitt jobb och i måndags blev vi bokningsbara på nätet. Idag fick vi vår första online-bokning!!! Så när jag kom hem så firade jag och maken med bubbel. Han gjorde en djupdykning i kylskåpet och hittade en massa ostar så till bubblet blev det olika sorters kex med olika sorters ost och marmelad. Mums!
Sen åt vi en jättegod varmrätt: Limemarinerad torskrygg med ingefärapotatis

4 port.
4 bitar torskrygg á 150 g
rivet skal av 2 små lime
2+1 msk pressad lime
600 g delikatesspotatis
150 g sockerärtor
salt och peppar
1+2 msk olivolja
16 körsbärstomater
16 svarta oliver
2 tsk riven ingefära
1 msk ljus soya

Blanda limeskalet med 2 msk pressad lime.
Vänd runt fisken i blandningen.
Koka potatisen och förväll sockerärtorna lätt.
Salta, peppra och stek fisken i olivolja, ca 3 min på varje sida.
Lägg ner tomater och oliver mot slutet.
Blanda 2 msk olja med 1 msk pressad lime, ingefära och soya.
Fördela potatis, ärtor, tomater och oliver på 4 tallrikar, lägg fisken ovanpå
och ringla över limedressingen.






Kommentera här: