Mannerströms kycklingrullader

Igår bestämde jag mig för att åka iväg och träna. Tyvärr var det passet som jag ville gå på kl. 17. Och det är mitt i vår middagstid på söndagar. Men jag bestämde mig för att åka iväg ialla fall.
När jag kom hem hade min man lagat jättegod mat. Han hade gjort Mannerströms kycklingrullader :-)

4 pers:

16 skivor Tunnskivade kycklingbröst
1 skivad gul lök
1 pkt bacon
1-2 msk fransk senap
1 dl grovt hackad persilja
4 st stora, skalade morötter, skurna i stora bitar
5 dl kycklingfond, se på flaskan
½ dl creme fraiche
1 dl vispgrädde
1 msk smör
salt, peppar

Skär baconet i små bitar och finhacka löken, fräs det sedan tilsammans i en stekpanna tills det hela fått lite färg och löken har mjuknat.
Dra av från värmen och låt svalna ett par minuter.
Tillsätt dijonsenap, persilja, salt och peppar.
Lägg lite fyllning i mitten av varje skiva och rulla ihop. Träd sedan varje rullad på två tandpetare.
Stek sedan kycklingen i olivolja. När de fått fin färg häller man på kycklingfonden och låter småputtra i ca 15 minuter. Samtidigt lägger man i morötterna och låter dem ligga i samtidigt tills de har blivit lite mjuka.
Tag rulladerna och morötterna ur pannan.
Tillsätt crème fraiche, smör och grädde i buljongen och mixa med en stavmixer till en skummig buljong.

Jag blev serverad ett potatismos smaksatt med parmesan till rulladerna. Mitt tips är att prova detta recept, ni kommer inte att ångra er!

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Har länge varit sugen på att testa Mannerströms kycklingrullader. Nu ska jag verkligen göra det också! Tack för bra tips! Kolla gärna in min blogg!



http://oliveochhummer.blogspot.com/

Kommentera här: