Torsk med sallad på avokado och grillad paprika

Idag ringde min man mig på jobbet och frågade vad han skulle handla. Jag sa att jag ville ha någon vit fisk till middag och när jag kom hem så bjöd han på det här :-)

Torskfilé
potatis
3 paprikor
3 avokado
saft från en citron
100 g fetaost
50 g ruccola
citron

Koka potatisen.
Sätt ugnen på grill. Skär paprikan i bitar och lägg på grillgallret ganska högt upp med skinnsidan uppåt.
Lät paprikan grillas tills skalet är svart. Ta ut paprikan och låt svalna. Skala och skär i mindre bitar.
Skär avokadon i stora bitar och blanda med paprika, ruccola, citronsaft lite olivolja, salt och peppar. Smula över fetaosten.
Stek fisken i smör.
Servera fisken med salladen, kokt potatis och citronklyftor.




Min tallrik


Min mans tallrik, som orginalreceptet ville att man skulle servera det. Potatisen blandad med salladen och fisken överst.

Kommentera här: