Fläskfilé med pesto och parmesan

Imorgon firar jag och min man att vi har varit ett par i 11 år!!!
Men då tänker jag vara på Mitt kök-mässan, så vi åt lite god mat och tog ett glas vin idag :-)
Passade även på att använda lite parmesan i matlagningen eftersom jag har fått glädjen att buzza den.

4 port.
ca 500 g fläskfilé
pesto
Zeta Parmigiano Reggiano 28 mån
smör

1 kg sparrispotatis
flingsalt
olivolja

sparris
smör
Zeta Parmigiano Reggiano 14 mån

Dela potatisen i klyftor och lägg i en plåt. Häll på olivolja och salt och ställ in i ugnen på 225 grader tills i ca 30-40 min. Tills potatisen är klar.
Putsa filén och skär den i skivor. Stek skivorna så att de får stekyta och lägg i en ugnsfast form.
Klicka på pesto och toppa med en skiva parmesan.
Ställ in i ugnen på 225 grader i ca 10 min.
Bryt av de nedersta delarna av sparrisen och stek den i smör. Toppa med flingsalt och riven parmesan.





Kommentera här: