Grillad torsk med knyten och kall sås

Idag började vi middagen med ett glas vin och lite tilltugg.



Till varmrätt grillade vi torsk som vi bara kryddade med salt och vitpeppar.
Till fisken serverade vi knyten med potatis, rödbetor och chevré.
Jag kokade rödbetor och potatis nästan klara, skar dem i mindre bitar och lade på en bit folie. Sen lade jag på ett par klicka smör och saltade. Överst lade jag chevré och gjorde sen ett knyte av det och lade på grillen.
Det blev verkligen jättegott!



Jag hittade ett recept på en kall sås till fisk som jag provade. Det var väldigt enkelt och jättegott! Det kommer vi att göra fler gånger. Tror även att den passar bra att doppa bröd i eller att ha på crostini.

200 g frysta gröna ärtor
2 dl creme fraiche
1 vitlöksklyfta
1 dl riven parmesan
salt
peppar

Koka upp ärtorna och skölj  med kallt vatten på en gång.
Hacka vitlöken och riv parmesanen.
Mixa ärtor, vitlök och creme fraiche till en slät kräm.
Rör ner parmesan och smaka av med kryddorna.



Kommentera här: