Lammstek med balsamicosås, klyftpotatis och sallad på rödbetor och chevré

I fredags hade vi gäster. Istället för förrätt så gjorde jag några tunnbrödssnacks och kavringmackor med ost och päron. Detta åt vi ute i trädgården med ett glas bubbel medans barnen fick springa av sig.

Till varmrätt provade jag ett nytt recept för mig. Jag tror att jag inte tycker om lamm, eller jag rättar mig. Jag trodde att jag inte tyckte om lamm, men det var väldigt gott!
Jag hittade receptet hos Gourmetmorsan. Det såg så gott ut på hennes blogg så jag kände att jag måste testa. Och det passar ju väldigt bra till påsk. Så ett stort tack till henne :-)
Jag skriver inte av receptet utan ni får gå in där och titta om ni vill prova detta.






Sallad på rödbetor och chevré

Koka rödbetorna och låt dem svalna.
Skala dem och skär i skivor.
Lägg ruccola i botten på ett fat, lägg på lite tomater.
Häll på olivolja, salt och peppar.
Lägg på rödbetor och skivor av chevré.
Toppa med flytande honung.

Kommentarer:

1 Catarina:

skriven

Lammsteken blev verkligen jättegod! Å jag kan vara lite petig när det gäller lamm.

Kommentera här: