French toast

Jag hade någon ide om att jag skulle blogga massor nu när jag är sängliggandes... Men det har inte blivit någonting. Jag har haft ont och inte orkat göra någonting. Jag har plöjt igenom några serier, läst en bok och mest bara vilat.
Nu börjar jag känna mig lite bättre, vilket innebär att jag inte har ont hela tiden och inte tar några starka värktabletter. Jag har faktiskt varit utanför huset två ggr denna vecka!!! Igår var det utvecklingssamtal fär dottern och idag för sonen. Det gick jättebra och de fick massor av beröm. Så skönt att det går bra för dem och att de trivs i skolan.
Men efter att ha legat i min säng i två veckor så blir jag helt slut efter sånna små utflykter. Så när vi kom hem var jag tvungen att vila, mycket pg av smärtan.
Det känns ialla fallbättre nu när jag varit ute lite. Ihelgen var jag inge kul alls... Höll på att gå upp i atomer av frustration av att jag var fast härhemma. Och tyvärr går det ju ut på de som är i ens närhet... 
 
Jag är ingen frukost människa, ialla fall inte på vardagar. Då känner jag inte att jag har tiden att sätta mig ner mitt i morgonstressen. Så min vanliga vardagsfrukost är en smoothie av youghurt, hallon, banan och goijibär. Den tar bara några minuter att göra och jag dricker den i bilen efter att jag har lämnat av barn.
Däremot kan jag tycka att det är mysigt att göra något extra på helgerna om man inte har någon planerat. Så man kan sitta extra länge och njuta.
För några veckor sedan överraskade jag barnen och gjorde french toast. Det var mycket poppis ;-)
Jag har inga exakta mått, utan gjorde lite mer på känn..
 
Vitt formbröd
ägg, ca 2 st
mjölk, ca 1 dl
mjöl, ca 1/2 dl
 
Skär formbrödet i trekanter
Vispa ihop ägg, mjöl och socker till en lös smet
Doppa ner brödet så att det suger åt sig av smeten och stek på båda sidor i smör
Servera med strösocker och kanel och gärna några bär om du har det hemma
 
 

Kommentera här: