Glad Påsk!!!

Hoppas att ni har haft en härlig påsk! Den är ju inte riktigt över än... Man får fortsätta att vara ledig och njuta resten av dagen och imorgon också.
Nu har jag nog tyvärr råkat få några av min makes baciller, så jag känner mig inte helt kry. Men desto mer uppskattar jag ledighet och vila.
 
I torsdags var barnen påskkärringar/påskharar tillsammans med sina kusiner. Och sen på kvällen var jag och dottern och tränade medans killarna kollade på fotboll hemma i soffan.
                
 
 
 
I fredags hann vi få en hel del gjort här hemma innan det var dags för middag hos svärföräldrarna. Som vanligt så blir vi bortskämda ordentligt när vi är där och det serveras alltid god mat.
 
 
 
Igår var det påskafton och då är det tradition i vårt hem att barnen letar efter sina påskägg med hjälp av lappar. På lapparna är det rebusar och ledtrådar som till slut leder till äggen.
Sen är det knytis hos mamma med mina syskon med familjer. I år var vi 11 st, men tittar man på hur mycket mat det var så skulle man kunna tror att vi var dubbelt så många...
 
 
Innan maten får barnen såklart måla ägg
 
 
Och så här fina blev resultaten
 
 

Kommentera här: