Ingefärsshot

Häromdagen köpte min man en stor ingefära och jag frågade vad han skulle göra med den. Det visste han inte, men den var billig. Jag frågade vad den kostade nu och vad den brukar kosta och det visste han inte, men han trodde att det var billigt :-) Och nyttigt!!!
Så jag letade upp ett recept på ingefärsshots som jag hittade hos Tildas Kök & Vin.
Jag gjorde precis som hon skrev och gjorde klart det igår kväll. Så nu ska vi ta oss en shot varje morgon och hoppas på att vi håller och friska och starka. 
Jag tog en shot imorse, och det var INTE gott. Väldigt starkt... det stack på tungan. Så nu funderar jag på om jag ska plåga mig varje morgon eller om jag ska spä ut det med varmt vatten och dricka det som thé. Har ni förslag?
 
Det kändes ialla fall nyttigt imorse med shoten, en smoothie och en macka med avocado på :-)

Kommentera här: