Vardagen rullar på

Nä, nu får någon ta och stoppa tiden lite grann...
Det rullar på alldeles för fort och man hinner knappt reflektera över vad som händer runt om.
Det är morgonkaos, lämning, jobb, handling, hämtning, städ, matlagning, träningar, läggningar, mera städ, plock och tvätt och så ev en liten stund framför tv:n och sen är det sängdags. Och så rullar det på dag efter dag. Någon som känner igen sig?
Nu har jag försökt att bli bättre på att bryta upp vardagen och göra något helt annat ibland. Då är oftast halva njutningen att man lyckats smita från vardagshjulet :-)
 
I måndags var en sån dag. Jag var bjuden på ett event på Total Hälsa inne i Stockholm.
Bara man klev in där fick man en välkomnande känsla :-) Doftljus, krämer och bubbel! Kan det bli mer vardagsflykt än så?!
 
 
Kvällen började med att Maria från Total Hälsa berättade mer om stället och alla behandlingar som de har. Just i måndags skulle de lotta ut en behandling av Elisabeth Ardens PRO-serie.
Sen var Mita där och bjöd på nyttiga snacks. Det var ett hembakat knäcke, en laxröra med kvarg, grönsaker och en avocadoröra. Allt var mycket gott. Hon har ett företag som heter Mitas Mat, där hon lär ut grunderna i hur man äter nyttigt. Hon gav oss även endel små tips :-)
 

 

En av kvällens gäster vann en behandling som vi andra fick komma och titta på och fick en genomgång om vad de olika krämerna gör och vilka steg man ska ta och vilka man ska undvika vid olika hudtyper. Det såg väldigt skönt ut att ligga i den där sängen med härlig musik och bara bli ompysslad.
 
 
De hade specialpris på doftljus och doftpinnar från K-Lundqvist, Doftas serie och självklart Elisabeth Ardens PRO serie.
Jag fastnade för Doftas champange doft och köpte med mig en snygg tvål till handfatet.
Fick även med mig en liten goodie-bag hem :-) Och där fanns ett doftljus med samma doft!!! Så nu ska det dofta champange i mitt badrum! Snacka om lyx!!!
 
Innan vi tog tåget hem så slank vi in på en tapasrestaurang och åt och tog ett glas vin.
Det blev en helkväll trots att jag var hemma vid nio :-)
 
Tack Nettan för sällskapet!
Och stort Tack till Diana som var värd för hela eventet!!!
 
 

Kommentera här: