Vattenmelonsallad

I fredags när jag var ute och promenerade så lyssnade jag på en ny matpod; klaslindbergklaslindberg. Där lagade de bland annat en vattenmelonsallad som lät så god. Sen hittade jag ungefärliga instruktioner på instagram som jag följde idag.
Det smakade verkligen sommar och blev mycket gott!!! Den här kommer att stå på vårat bord fler gånger denna sommar!
Här kommer min tolkning av det hela:
 
1 silverlök
1 lime
1 nypa salt
1/2 vattenmelon
1 kruka bladpersilja
1/2 fetaost
olivolja
salt, svartpeppar
 
Skala och skiva löken tunt och lägg i en skål.
Pressa limen över och salta.
Blanda runt och låt stå i minst tio minuter, men gärna längre.
Skär melonen i kuber och lägg på ett fat.
Finhacka stammen på bladpersiljan fint och själva bladen grovt.
Smula fetaosten.
Häll olja, salt och peppar på melonen och lägg på lök, persilja och ost.
 
 
 

Kommentera här: