Student -15

Den 10 juni tog min äldsta dotter studenten!!!
Det var en stor dag för henne, men såklart även för mig. Jag är otroligt stolt över henne och som grädde på tårtan gick hon ut med riktigt bra betyg också :-)
 
Efter att hon sprungit ut så hade vi öppet hus härhemma. Vi hade en hint om hur många som skulle komma, men man vet ju aldrig... Dagen efter var jag tvungen att räkna och 84 st barn och vuxna var det som hade kommit och gått under dagen.
Mycket mat blir det :-)
 

När gästerna kom fick de ett glas bubbel, snacks och vattenmelon/fetaost.
Sen hade vi dukat upp en buffé med sallad, risonisallad, kyckling, fläskfilé, lökpaj, focaccia och brie. Sen blev det vitchokladmousse med jordgubbar och halloncreme med chokladtopping.
Jag tror att gästerna var nöjda. De sa det ialla fall ;-)
 
Grönsallad och risonisallad
 
Dubbelmarinerad kyckling och fläskfilé
 
Lökpaj och focaccia
 
 
Vi har en ganska liten trädgård, men på något konstigt sätt så lyckades vi få ihop 70 sittplatser och det kändes inte supertrångt.
 
 
 

Kommentera här: