Vardagspasta

Jaha, nu börjar de rulla på: Vardagarna med aktiviteter kl 18, vilket innebär att vi måste äta senast 17 för att hinna iväg. Och även om jag jobbar halvtid så har jag inte mycket tid att lägga på vardagsmaten. Och så här i september när hela semestern precis har betalats av så finns det inga överflöd av pengar.
Sen har vi kommit igång med träningen för oss vuxna också, så man vill ju gärna att maten ska vara hälsosam.
Ja, det blir en utmaning!!!
 
Idag var det jag som skulle iväg och träna. Jag testade ett nytt pass på gymmet, Flex. Det var jättekul och jag lär testa fler gånger :-)
 
4 port
2 pkt färsk spagetti
1 pkt bacon
1/2 zucchini
10 champinjoner
purjolök
edamemebönor
1 vitlöksklyfta
olivolja
chili explosion
ev. 1/2 dl grädde
salt, svartpeppar
basilika
parmesan
 
Skär zucchinin i skivor och salta. Låt dem ligga i fem minuter, torka av, vänd dem, salta och låt ligga i fem minuter till. Stek dem sedan i olivolja tills de får fin färg. Låt dem rinna av på hushållspapper.
Koka bönorna och tryck ut dem ur skalet.
Klipp baconet i mindre bitar och knaperstek dem.
Skiva champinjoner och lägg dem i en torr varm stekpanna. Vattna ur dem och stek dem sedan med smör och purjolök.
Koka pastan enligt förpackningen. Häll av vattnet.
Fräs finhackad vitlök och chili krydda i olivolja (mycket).
Blanda ner pasta och grönsaker och blanda om.
Om det ser torrt ut så kan man ha på mer olivolja och ev lite grädde.
Smaka av med salt och peppar.
Häll upp allt på ett fat och toppa med basilika och parmesan.
 
 
 
 
 

Kommentera här: