Fredagstacos

Jag är lite emot fredagstacos. Eftersom alla verkar äta tacos på fredagar och sen snacks framför tv:n så har jag blivit lite anti. Det är klart att vi äter tacos här hemma, men oftast blir det mitt i veckan.
Men för ett tag sen fick jag ett paket från buzzador med Old el Pasos nya tortillabåtar, och då ska man ju bjuda hem några som ska få prova och det är ju inte lätt att få ihop under veckan.
Så jag bjöd hem svägerskan med två barn och min ena kusin och körde "all in" på fredagstacos :-)
Vi letade längst in i skåpet och plockade fram tacosporslinet som har stått där sen vi flyttade in.
Det blev en mycket trevlig kväll och alla var nöjda med de nya båtarna. De fick klart godkända betyg och runt bordet hördes kommentarer som: det är lättare att äta ur dessa, dom här kommer jag att köpa hem och mycket gott!
 Förutom den givna tacofärsen och grönsakerna så gjorde jag en kycklingvariant som jag gjort tidigare. Prova den om ni inte gjort det, den ska puttra i ca 40 min, så det tar en stund, men det är det värt! Här hittar ni receptet på den: http://nybergsmat.blogg.se/2013/october/chicken-taco.html
 
Väntar på maten :-)
Det ser ju ganska trevligt ut med det här porslinet, det kanske ska få vara kvar ändå...
Kycklingtacos, typ pulled chicken
Tortillabåtarna i förgrunden
 
Är det tacofredag så är det klart att det ska finnas Sol med lime :-)
Någon tequila hade vi inte hemma (tack och lov) så tequilaglasen fick bli ljushållare istället.
Alla barnen ville visa upp sina fyllda båtar
Nöjd kille som åt och åt och åt...
Det är kul att själv få pyssla ihop sin mat
 
 
 

Kommentarer:

1 classica.blogg.se:

skriven

Tacos är rätt smart sätt att bygga ihop sin egen måltid på.
Borde testa pulled chicken någon gång, har bara testat pulled prok, men dock inte till tacos.

2 Elin:

skriven

Tacos är ju så underbart för ALLA blir nöjda och glada! Man får ju själv välja vad man vill ha på liksom!

Kommentera här: