Vilken helg!!!

Den här helgen har jag fokuserat på att göra aktiviteter med barnen :-)
I fredags var jag iväg med 10-åringen, svägerskan och kusinen, 9 år på inspelningarna av Idols fredagsfinal. Det var tvår förväntansfulla tjejer vi hade med oss. Efter de vanliga inspelningarna fick de gå ner på golvet och träffa idolerna, bla fick de autograf av Lisa som är "deras" idol. Så det var två nöjda tjejer vi hade med oss hem.
 
 
I lördags tog svägerskan och jag med oss våra yngsta och åkte in till stan. Vi började med en lugn och mysig lunch på Jensens och sen var det förhandsvisning av nya Mumin filmen. Killarna tyckte att det var riktigt bra. Vi vuxna var kanske inte riktigt lika impade...
 
Och idag var det den äldsta dottern som bestämt aktivitet. Hon, jag och 10-åringen var på ett hotell i Stockholm och pärlade armband för Ung cancer. Det var väldigt trevligt och vi hann göra ganska många armband som de sen ska sälja i sin internet-shop. Känns bra att umgås med sina barn och samtidigt göra en god gärning. Efter det mötte vi upp resten av familjen och gick ut och åt söndagsmiddag på Primo Ciao Ciao.
 

När vi kom hem från bion igår hann jag slänga ihop en dessert och byta om lite snabbt och sen kom våra middagsgäster.
De fick ett varsitt glas bubbel och lite småplock och så fick de sitta i köket och underhålla oss medans vi lagade mat :-)
Maken hade bestämt meny och handlat så jag hjälpte honom att laga lite.
 
Vi börjar bakifrån:
Till dessert fick de en chokladmousse gjord på kaffechoklad toppad med en jordgubbssås. (Jordgubbarna plockade vi på självplock i somras :-) )
 

Till varmrätt fick vi grillad kalventrecote, potatis och västerbottenshjärtan och broccoli på tre sätt. Rostade buketter, marinerad hyvlad broccolistam och en broccoliröra
 

Och till förrätt bjöd vi på Pernillas puckar, vilket uppskattades av våra hockeyspelande gäster :-)
Den här har jag bloggat om tidigare, så receptet hittar ni här.
 
Det var väldigt gott!!!
Efter den här mysig och intensiva helgen ska jag ta och krypa upp i soffan och titta på Så mycket bättre innan vi tar ny vecka.
 

Kommentera här: